Der er mange gode grunde til, at du fremadrettet skal begynde at udlicitere mere af dit arbejde. Det kunne f.eks. være at outsource dit salgsteam til et telemarketingfirma, hvilket giver dig mulighed for at fokusere på, hvad du selv foretrækker at arbejde med og du kan samtidig også forvente, at det er noget, der kommer til at vækste din forretning på virkelig markant vis.
1. Fokusér på dit arbejde
Ved at udlicitere dit salgsteam til et telemarketingfirma, så har du ikke længere et salgsteam, som du skal administrere og du skal heller ikke selv tænke på opsøgende salg, da alt dette nu er blevet outsourcet. Det giver dig mulighed for at fokusere på dit arbejde og det giver dig mulighed for at lave lige præcis dét, du gerne vil i stedet for at arbejde med opsøgende salg, som ikke har din interesse.
2. Vækst din forretning
Det skal bestemt heller ikke være nogen hemmelighed, at hvis du vælger at outsource dit salgsteam til en virksomhed, der ikke arbejder med andet end opsøgende salg, altså et telemarketingfirma, så kommer du til at tjene langt flere penge, end før. Med andre ord, så kommer du til at vækste din forretning på særdeles markant vis, da der vil være en større kundetilgang og din omsætning vil dermed også stige.
3. Spar penge
Hvis du allerede har et internt salgsteam, så skal der ikke være nogen tvivl om, at du kan spare rigtig mange penge ved at udlicitere salgsopgaverne til et telemarketingfirma i stedet for at have et team siddende inhouse, som varetager dit salg. Derfor har du både mulighed for at spare penge ved at udlicitere opgaverne og du har mulighed for at skabe vækst i din forretning – bedre bliver det ikke.
4. Mist ikke kunder, fordi du har for travlt
Du skal heller ikke være bange for, at du kommer til at tabe kunder, fordi du har for travlt med at servicere de kunder, som du allerede har. Der er – desværre – rigtig mange virksomheder, der går glip af flere kunder, fordi de ganske enkelt har for travlt til også at kunne varetage deres opsøgende salg. Hvis du outsourcer dit salgsteam, så er det slut med at tabe kunder.
5. Skru op og ned for salgsstyrken
Ved at udlicitere dit salgsteam til et telemarketingfirma, så har du også mulighed for at skrue op og ned for dit salgsteam. Hvis du f.eks. har en periode, hvor du har rigtig travlt og hvor kalenderen er booket langt ud i fremtiden, så kan du blot skrue ned for salgsstyrken, uden at skulle afskedige en medarbejder, som du skulle have gjort, hvis du havde et internt salgsteam.
6. Stor fleksibilitet ift. nye salgskampagner
Det kræver ikke meget at sætte en ny salgskampagne i gang, hvis du outsourcer dit salgsteam. Du skal blot sende den nye kampagne til virksomheden, der varetager din mødebooking. Derefter er de klar til at sætte i gang med at sælge på baggrund af dine nye kampagne – det kræver faktisk ikke mere end dét.