Mads Andreas Olesen er direktør for det danske start-up, Blue Energy, som har taget det danske energimarked med storm. Elselskabet er hundrede procent danskejet og lever af at levere klimavenlig strøm til sine trofaste kunder. Strømmen bliver skabt ved brug af solcelleanlæg og vindmøller, hvorfor Blue Energy betragtes som en bæredygtig virksomhed.
Blue Energy – Bæredygtighed er nøgleordet
Blue Energy forsøger at være bæredygtige og klimavenlige på alle tænkelige fronter. Virksomheden har et ønske om at spare og producere energi med henblik på at skåne både pengepung og miljø. Det er bæredygtige tiltag, der skal komme alle parter til gode.
Det nystartede elselskab ønsker at tage kampen op mod store og veletablerede elselskaber, som bl.a. bliver kritiseret for at sende regninger, der er svære at gennemskue for den almindelige dansker. Blue Energy skiller sig bl.a. ud fra mængden ved at skabe gennemsigtige regninger og videreformidle forståelige forklaringer til sine kunder.
Blue Energy er blevet grundlagt med en overbevisning om, at menneskeheden ikke er ligeglade med, hvordan strøm bliver produceret. Tendensen viser også, at vi mennesker generelt er mere opmærksomme på at vælge energirigtige løsninger.
Bæredygtighed er ikke blot blevet implementeret i selve forretningsmodellen. Det bliver også vægtet højt i forhold til medarbejdere og samarbejdspartnere. Blue Energy er ikke begejstret for traditionelle CV’er og ansøgninger, som typisk lander direkte i skraldespanden.
Potentielle medarbejdere bliver kaldt til samtale eller bliver bedt om at pitche sig selv på video med et webcam. Det er en strategi, som den danske start-up har haft stor succes med at benytte sig af. Virksomheden beskæftiger i dag omkring 75 medarbejdere, som er fordelt i et 3-etagers domicil på strøget i København. Endvidere råder virksomheden over en mindre salgsafdeling i Vestergade med 10 fuldtidssælgere samt et hovedkontor i Havnegade.
Er du blevet nysgerrig på, hvordan Blue Energy skiller sig ud fra mængden, så læs mere om virksomheden her.
En bæredygtig forretningsmodel er alfa omega
Blue Energy er overbevist om, at en bæredygtig forretningsmodel er alfa omega. Virksomhedens konkurrenter består af store energiselskaber bestående af bl.a. SEAS og Dong Energy, som har været i branchen i årtier og råder over store økonomiske midler.
Det danskejede energiselskab har aldrig været bange for at skille sig ud fra mængden. Der er fortsat hundrede procent fokus på den bæredygtige forretningsmodel, som er hele grundlaget for virksomheden. Blue Energy er opmærksomme på at opretholde en god og sund økonomi. De store konkurrerende energiselskaber har større fokus på at skabe overskud på den lange bane – med en tidshorisont på 10-30 år. Blue Energy er en virksomhed i udvikling, som har store ambitioner med fremtiden.