Danmarks Vækst- og Iværksætteruge trak tæt på 24.000 deltagere til 250 arrangementer i hele landet. Den populære uge 47 sætter dermed ny rekord som Danmarks største indsats for kommende og eksisterende iværksættere.
Danmarks Vækst- og Iværksætteruge løb af stablen over hele landet fra den 17-21. november, hvor 250 arrangementer igen i år tiltrak potentielle iværksættere, selvstændige og vækstvirksomheder. En foreløbig optælling viser, at tæt på 24.000 gjorde brug af tilbuddene i løbet af ugen.
Flere af de mest populære arrangementer og events måtte allerede melde om udsolgt på forhånd, og der var massiv interesse for kampagnens mange webinarer. Med 6000 deltagere alene på Danish Entrepreneurship Award i Fredericia blev Award 2014 ugens største iværksætterarrangment.
Vicedirektør Anders Hoffmann, Erhvervsstyrelsen:
Jeg er glad for, at vi sammen med partnerne og arrangørerne igen i år er nået ud til så mange i iværksættermiljøet. Med den massive opbakning til kampagnen tyder det også på, at vi har ramt rigtigt med den meget omfattende pallette af arrangementer.
I år har vi samtidigt satset på en ny og mere direkte dialog med både kommende og eksisterende iværksættere. Det håber jeg vil stimulere alle ildsjælene i Danmarks iværksætterkultur til at starte egen virksomhed og inspirere til yderligere vækst.
Danmarks Vækst- og Iværksætteruge er en del af Global Entrepreneurship Week, som finder sted i uge 47 i 140 lande verden over. Kampagnens internationale rækkevidde blev da også endnu en gang bekræftet med deltagelse af 50 lande på Creative Business Cup i København 17-19. november.