Business Class

God service giver bedre bundlinje

Det ligger i tiden, at både e-handel og discounthandel er i fremgang. Det ser vi i detailhandel, men vi ser det også inden for mange andre brancher. Og det er tillokkende, især for virksomhederne, at reducere serviceniveauet og minimere omkostningerne på den måde. Det øger deres indtjening i et marked hvor prisen er presset.

Men er det altid til fordel for kunderne? Er det reelt det samme produkt, man får?  Er denne form for handel velegnet til køb af komplicerede produkter som for eksempel forsikring?

[expand title=”Læs mere…”]

Jeg er overbevist om, at forsikringskunder er bedst tjent med at købe forsikringerne efter en grundig og reel gennemgang af de risici, der truer virksomheden. Lad os tage bare nogle eksempler:

Enhver ændring hos den enkelte virksomhed medfører nye risici

Når risici ændres, skal forsikringerne gerne følge med for at forhindre ubehagelige overraskelser.

Ændringer af medarbejderstaben, forretningsplaner, strategi. Nye maskiner eller nye produkter. Enhver ændring medfører altid nye muligheder for virksomheden. Men det medfører også en ny risiko for at noget kan gå galt eller pådrage virksomheden et ansvar.

Derfor er et årligt personligt besøg af en forsikringsrådgiver en god investering for at forhindre underforsikring. Vel at mærke en rådgiver, der kender virksomheden og har været der før. En der kender til virksomhedens drift, udvikling og udfordringer.
Det kan ikke gøres online, eller hos et selskab, der har reduceret serviceniveauet.

Personlig rådgivning har stor værdi for kunden

Rådgivning om både sikring og forsikring har stor værdi. Forebyggelse kan eliminere skadesudgifterne og dermed reducere forsikringspræmien. Det er noget af det, en erfaren forsikringsrådgiver kan påpege ved et besøg. Et trænet øje, der ser virksomheden på en anden måde end man selv gør, når man går i det til hverdag.

Var du for eksempel klar over, at de fleste erhvervsforsikringer ikke dækker ved simpelt tyveri? Har du styr på, hvad der er låst forsvarligt inde på din virksomhed? Er din sikring af virksomheden i overensstemmelse med kravene i din police?

En ajourført forsikring er et aktiv for virksomhederne

En forsikringspolice, der er ajourført skal betragtes som et aktiv for virksomheden samtidig med den frigiver tid og ressourcer til at fokusere på virksomhedens strategi. En ajourført forsikringspolice betyder en positiv effekt på bundlinjen.

De ‘nordjyske’ holdninger

Jeg vil ikke forklejne hvordan man gør tingene andre steder i landet. Men det er værd at pege på, at der findes en særlig nordjysk måde at agere på. Jeg foretrækker for eksempel at tale sammen ansigt til ansigt fremfor at ‘blive betjent’ af et tilfældigt callcenter på Sjælland.

[/expand]