Optimér din virksomheds kundeservice

Kundeservice er en meget vigtig del af virksomheden. Det er her, kunderne møder virksomheden direkte, og deres oplevelse af om virksomheden er god eller dårlig afhænger meget ofte af, hvordan de bliver mødt her.

Får kunderne en god oplevelse, kan det medføre et mersalg, da kunderne med glæde vil vende tilbage en anden gang. Får kunderne derimod en dårlig oplevelse, vender de ikke tilbage, medmindre de er tvunget til det. Samtidig fortæller de muligvis venner og bekendte om den dårlige oplevelse.
En god kundeservice øger derfor salget, mens en dårlig service forringer salget. Så simplet er det. Det er derfor også uhyre vigtigt at få styr på kundeservicen. Her får du gode råd til at optimere din virksomheds kundeservice.

Oplær de ansatte grundigt

Når der ansættes nye medarbejdere til at varetage virksomhedens kundeservice, er det vigtigt at de nye medarbejdere bliver lært grundigt op. Det kan starte med, at de nye medarbejdere skal gennemføre forskellige rollespil og derefter modtage opkald fra rigtige kunder, med hjælp fra de mere erfarne medarbejdere.
En sådan oplæring er med til at sikre, at jeres kundeservice bliver mere ensartet og præcist, som I ønsker den. De nye medarbejdere vil også føle sig mere trygge ved opgaven og performe bedre, allerede helt fra starten.
En mulighed er også at sende de eksisterende medarbejdere på kursus hos en professionel kursusudbyder. Der findes mange forskellige udbydere af kurser i god kundeservice at vælge imellem.

Vær sikker på, at kvaliteten er i orden

Er du usikker på, om niveauet for jeres kundeservice er, som du ønsker den skal være, er det en god idé at lave en tilfredshedsundersøgelse blandt kunderne.
Virksomheden kan enten selv stå for undersøgelsen eller få et eksternt firma til at hjælpe med det. Her besvarer kunden, efter opkaldet, på, hvordan oplevelsen med jeres kundeservice var for dem, og du får indsigt i, hvordan niveauet for jeres service er.
Én måde, at højne oplevelsen for både kunder og medarbejdere, er ved at investere i headsets af god kvalitet. Her har Jabra et stort udvalg. Et godt headset lukker unødig støj ude og er behageligt at have på for medarbejderen.

Hold niveauet højt – også i ferieperioden

Kunder ringer på alle tidspunkter af døgnet, hele året rundt. Det er derfor vigtigt, at du sørger for, at der konstant er en god kundeservice tilgængelig for kunderne. Det gælder også, når det er en ferieperiode.  Er I en lille virksomhed med få medarbejdere, kan det være svært at få ferieplanen til at gå op med pasning af telefonerne. Her er det en god idé at få vikarer ind fra et vikarbureau, der har specialiseret sig inden for netop kundeservice. Dermed slipper du for at ansætte nye, og du kan også få hjælp, når det kniber ved sygdom og lignende. Find det rette vikarbureau ved at klikke her.