Business Class

Nordjyder ikke længere i kø efter nummerplader

Bestil nummerpladen online og afhent i synshallen. Efter den 6. juni kan bilister i Nordjylland hente deres nummerplader mange flere steder end før. SKAT stopper udleveringen af nummerplader, der nu overgår til nordjyske synshaller og udvalgte bilforhandlere.

På grund af lang ekspeditionstid har nordjyske bilister indtil videre skullet stå tidligt op for at hente deres nummerplader hos SKAT. Men det behøver de ikke længere. Fra den 6. juni overtager lokale synshaller samt en række bilforhandlere i Nordjylland udleveringen af nummerplader.

Det betyder, at man markant hurtigere kan hente sine nummerplader. Ekspeditionstiden reduceres, og i stedet for at køre hele vejen til SKATs kontorer, kan man hente pladerne i flere større byer rundt om i Nordjylland.

13 Applus-synshaller i Nordjylland
Nordjyderne kan bl.a. hente deres nummerplade hos Applus Bilsyn i Thisted, Hjørring, Frederikshavn, Aalborg, Nørresundby og Dronninglund. Her forventer man, at det nye system bliver en stor fordel for bilisterne.

– Fremover kan man selv gå på nettet derhjemme og udfylde de nødvendige papirer. Det tager fem minutter. Med det digitale motorregister er man ikke længere afhængig af, at SKAT skal ekspedere ens sag. Det led springer man som sagt over. Har man de rigtige papirer med i en af vores synshaller, udleverer vi nummerpladerne med det samme. I mange byer har vores synshaller længere åbent end SKAT. De, der før havde udsigt til en lang tur til SKATs motorkontor, vil desuden spare tid, fordi de nu kun skal køre hen til den lokale synshal, siger Jørgen Nielsen, der er driftsleder hos Applus Bilsyn i området.

Applus Bilsyn kommer til at levere nummerplader fra 98 synshaller over hele landet, heraf 13 synshaller i Nordjylland. Dermed bliver Applus Bilsyn den største enkeltleverandør.

– Vores størrelse og mange tusinde ekspeditioner bliver en fordel for kunderne. Vi vil bruge vores erfaringer fra alle vores synshaller til hele tiden at effektivisere udleveringen og forbedre vores service. Det vil folk lægge mærke til, siger Jørgen Nielsen.