Aller Media foretager endnu et opkøb i rejsebranchen

Travel

Aller Media overtager aktiemajoriteten i det nordjyske rejseselskab NILLES REJSER, der har en markant position på rejsemarkedet. NILLES REJSER vil bidrage væsentligt til Aller Leisures ambition om at blive Nordens førende udbyder af rejseoplevelser til 50+-segmentet og samtidig styrke Aller Leisures position i Jylland.

I løbet af de seneste år har Aller Media etableret sig i rejsebranchen med opkøb af Nyhavn Rejser og Kulturrejser Europa, hvor medievirksomheden ligeledes er majoritetsejer. I dag kan Aller Media præsentere endnu et opkøb: NILLES REJSER.

”Med udgangspunkt i en stor succes med Kulturrejser Europa, hvor vi oplever tocifrede væksttal både inden for nuværende og kommende regnskabsår, har vi fået blod på tanden og endnu engang opsøgt markedet for rejser med fokus på kvalitet og tryghed. Her har NILLES REJSER en markant position, der passer godt til vores eksisterende medieforretning og andre opkøb, og sammen med Kulturrejser Europa og Nyhavn Rejser vil vores nye opkøb bidrage til at styrke vores position i rejsebranchen yderligere,” udtaler Rikki Sølling, direktør for Aller Leisure.

Ifølge Rikki Sølling er det især successen med det modne publikum og salget af rejser i grupper med rejseledere, der har fået Aller Media til at screene det danske marked for andre potentielle aktører. Derudover har mediekoncernen konstateret, at rejsekonceptet er særdeles velegnet som både læsestof og salgsvare i Allers medier, og derfor er det helt naturligt, at valget er faldet på NILLES REJSER.

”NILLES REJSER passer rigtig godt ind i vores portefølje af rejseselskaber, og der er især et godt match mellem NILLES REJSER og Kulturrejser Europa. De supplerer hinanden godt både geografisk og på produktsiden, og der vil være et væsentligt synergipotentiale fremadrettet,” siger Rikki Sølling.

NILLES REJSER fortsætter som et selvstændigt selskab i Aller Media A/S, og det nye opkøb vil ikke medføre organisatoriske ændringer hos hverken Aller Media A/S eller NILLES REJSER. Administrerende direktør i NILLES REJSER, Lars Bock, vil fortsat stå i spidsen for rejseselskabet med Aller Media A/S som majoritetsejer. Lars Bock er ikke i tvivl om, at NILLES REJSER har fundet det rette match i Aller Media.

”Aller Media er en spændende virksomhed, der i disse år gennemgår en stor udvikling, og vi er meget glade for, at vi får lov til at være med på rejsen. Med Aller som hovedaktionær kan vi nu videreudvikle vores stærke koncept og ikke mindst nå ud til et langt bredere publikum med vores rejser, hvor kvalitet og tryghed er i fokus,” udtaler Lars Bock.

Aller Media forventer, at opkøbet af Nilles Rejser A/S, som omsætter for mere end 100 mio. kroner årligt, vil bidrage positivt til Aller Medias top- og bundlinje og accelerere forretningen i Aller Leisure yderligere. Med opkøbet af Nilles Rejser overstiger den samlede omsætning for Aller Leisure mere end 500 mio. kroner og i alt vil flere end 50.000 rejsende fremover betjenes på mere end 150 forskellige destinationer om året af Allers rejsedivision. Aller Leisure vil fremadrettet beskæftige cirka 115 fuldtidsansatte medarbejdere.