Business Class

Sælg mere med oplevelser

Driver du virksomhed, og kunne du godt tænke dig at øge salget af oplevelser, har du mulighed for at prøve kræfter med forskellige strategier. Skal du sælge mere, kan du med fordel forsøge at sælge en oplevelse frem for et produkt eller en ydelse. Danskerne stræber nemlig efter oplevelser, som kan deles med familie, venner og kollegaer.

Sælg oplevelser på nettet

Uanset hvilket produkt eller ydelse du sælger i din virksomhed, så kan produktet / ydelsen typisk forbindes en form for oplevelse. Driver du f.eks. en restaurant, café eller kro, så sælger du ikke blot mad, men en madoplevelse. I vores moderne verden findes der rigtigt mange attraktive salgskanaler. Internettet har været med til at åbne op for endnu flere salgskanaler, som du med fordel kan benytte dig af.
Vil du gerne øge kendskabet til din virksomhed og samtidig løfte salget, kan du med fordel alliere dig med en eller flere partnere. Sælger du oplevelser af den ene eller den anden art, vil det f.eks. være relevant at kontakte Duglemmerdetaldrig.dk, som har specialiseret i salg af oplevelsesgaver på nettet. Lyder det interessant, kan du anmode om at blive DGDA Partner, hvor du kan forhandle dine oplevelser til mange tusinde forbrugere i hele landet.

Giv kunderne en oplevelse og sælg mere i din virksomhed

Der er mange muligheder for at sælge mere i sin virksomhed, hvilket bl.a. kan lade sig gøre, hvis man formår at give kunder en uforglemmelig oplevelse. I den anledning kan man tale om oplevelsesøkonomi, hvor man enten direkte eller indirekte sælger en oplevelse.
Der er uanede muligheder for at tilføre sit produkt eller ydelse en merværdi ved at give kunderne en form for oplevelse. Giver du dine kunder en ekstraordinær god oplevelse, kan du glæde dig over, at din kundetilfredshed stiger. Hvis dine kunder er tilfredse, er der stor chance for, at de vil handle med dig igen og højst sandsynligt også anbefale din virksomhed til venner og bekendte. Selvom det kan koste tid, penge og ressourcer at tilføre sine produkter eller ydelser merværdi, vil det ofte være en rigtig god investering. Det gælder især i konkurrenceprægede brancher, hvor forbrugerne frit kan vælge mellem rigtigt mange konkurrerende virksomheder. I den forbindelse er det særligt vigtigt, at din virksomhed skiller sig ud og tilbyder kunder noget ekstraordinært. Kort og sagt skal du give dine kunder en oplevelse, som dine konkurrenter ikke kan hamle op med.

Oplevelsesøkonomi er noget, som alle virksomheder kan beskæftige sig med – med succes. Sætter du dig ned og tænker på, hvordan du kan give dine kunder en ekstraordinær oplevelse, vil du højst sandsynligt hurtigt komme på nogle gode idéer.