
Det overordnede formål er på sigt at udvikle Thy og Mors og dermed Thisted og Morsø Kommunes indtjeningsmuligheder, og et helt konkret mål er at udvikle helårsturismen med deraf følgende nye erhverv og forhåbentlig flere spændende arbejdspladser. Turistforeningen søgte allerede i 2008 om penge til projektet fra LAG Thy-Mors. Ansøgningen om 250.000 kroner blev imødekommet og projektet skulle efter planen være gennemført i perioden fra marts 2009 til marts 2010. I første omgang kunne turistforeningen ikke håndtere projektet indenfor den periode, og fik det udsat til 31. december 2011. For at komme videre med planerne, skal LAG-midlerne medfinansieres med 150.000 kroner fra private, 75.000 kroner fra kommunen og 25.000 kroner i form af frivilligt arbejde.















