Tre råd til at få succes med din webshop

SS - tezzo

 

Drømmer du om at drive din egen webshop og oven i købet få succes med det, så er det måske nu, du skal springe ud i det. Du får i hvert fald tre råd til at få succes med din webshop.  Denne artikel er bragt i samarbejde med Tezzo.dk.

 

1.     Vælg det rigtige produkt

Det rigtige produkt vil typisk være en af de afgørende faktorer i forhold til at få succes med en webshop. Vælger du at sælge et produkt, som ingen forbrugere er interesseret i, så vil du højst sandsynligt ikke opleve succes med din webshop. Du bør bruge tid på grundig research, så du kan undersøge, om der reelt er behov for de produkter, som du ønsker at sælge. Derudover skal du også undersøge, hvor meget konkurrence der, før du går ind på et nyt marked. Hvis du vælger at sælge produkter med høj konkurrence, så er det altafgørende, at du formår at adskille dig fra dine konkurrenter. Du kan f.eks. skille dig ud ved at satse på høj kvalitet, billige priser og / eller hurtig levering og god kundeservice. Det handler i alt sin enkelthed om at give forbrugerne gode grunde til at handle hos din webshop frem for at handle hos en konkurrerende webshop.

 

2.     Den rette markedsføring

Hvis du vil se ordrerne tikke ind på din mail, så er det nødvendigt at bruge tid, penge og ressourcer på markedsføring. Skal du have succes med din markedsføring og webshop, så er det et must, at du har et kendskab til din målgruppe. Du kan f.eks. målrette din markedsføring mod et specifikt køn, aldersgruppe og / eller interesser. Dermed kan du nøje udvælge, hvilke markedsføringsformer du vil anvende. Driver du en webshop, så vil det være mest oplagt at overveje, hvilke online markedsføringsmuligheder, du med fordel vil  kunne bruge. Her er nogle af de markedsføringsformer, som du kan anvende:

 

  • Affiliate Marketing
  • PR
  • SEO
  • Google Adwords
  • Bloggere
  • Annoncer på hjemmesider
  • Sociale medier

 

3.     Fokus på konvertering op optimering

Når du har lanceret din webshop og sat gang i forskellige markedsføringstiltag, kan du ikke blot læne dig tilbage. I stedet bør du løbende have fokus på konvertering op optimering. Du skal hele tiden være opmærksom på, hvad der kan gøres bedre, og hvad du kan gøre for at øge din konverteringsrate. Det handler langt hen af vejen om at gøre det så enkelt og overskueligt som muligt for forbrugeren at foretage en bestilling.