Business Class

Dezide leverer intelligent fejlsøgningssoftware

Dezide er indgået i en aftale med Nokia Siemens Networks (NSN), som regulerer hvordan NSN kan anvende Dezide’s intelligente software som en del af NSN’s Active Software Support (ASWS) service løsning.

Nokia Siemens Networks’ ASWS ydelser leverer en mere proaktiv software vedligeholdelse til tele operatører, som giver dem en bedre værdi af deres software investeringer. ASWS hjælper med at forbedre netværkets oppetid for at sikre uafbrudte ydelser til kunderne via automatiserede, forebyggende funktioner og gode muligheder for online samarbejde. Denne aftale vil gøre det muligt for NSN at levere en avanceret løsning til beslutningsstøtte, diagnostik og problemløsning til teleoperatørerne, som kan hjælpe dem med at minimere fejlsøgningstid i deres netværk. I ASWS bliver denne funktion refereret til som: Trouble Shooting Tree.

”Efterhånden som operatørerne udvider deres netværk med nye generationer af fastnet, mobil og IP-baseret teknologi, bliver det sværere og mere tidskrævende at vedligeholde softwaren på den traditionelle måde. Reaktiv menneskelig intervention og korrektion er blevet for kostbar og kompleks. Ved at kombinere Dezide Intelligent Advisor løsningen med vores proaktive og automatiserede ASWS services, kan vi levere intelligente værktøjer, som vil forøge netværkets driftssikkerhed og performance”, siger Björn Kahärä, leder af ASWS udviklingen, Nokia Siemens Networks. ”Dezide Advisor passer rigtigt godt ind i NSN’s portefølje af løsninger. Den er inkluderet i ASWS produktet, som vil levere netværks intelligens til operatørerne for at hjælpe dem med at optimere deres software og netværks vedligeholdelsesprocesser proaktivt for at opnå bedre kvalitet og kundetilfredshed”.

ASWS leverer en ny proaktiv fremgangsmåde til software vedligeholdelse. Det er baseret på en unik kombination af online samarbejde, unikke forebyggende vedligeholdelsesfunktioner, samt en let og ubesværet software problem håndtering.

 

Avanceret software til fejlsøgning I CSP netværk
Dezide’s software er én af de mest avancerede løsninger på markedet for at optimere og automatisere arbejdsprocesser. Det er en intelligent løsning, som er baseret på kunstig intelligens og leverer en række forskellige grænseflader til at guide brugeren frem mod en løsning. Service medarbejdere kan bruge den som en avanceret og selvlærende work flow “guide”, som hjælper dem med at løse netværksproblemer hurtigere, mere præcist og mere ensartet. Dette hjælper firmaer med at forbedre deres fejlløsningstid og levere forbedret netværksstabilitet og effektivitet, samtidig med at service medarbejderne får et intelligent værktøj til at øge deres effektivitet og præcision.

Systemet anvender en teknologi indenfor kunstig intelligens kaldet Bayesianske netværk samt sandsynlighedsbaserede forslag til at beregne den bedste strategi med hensyn til at finde den underliggende årsag og den bedste løsning på problemet. Løsningen kan køres fuldautomatisk, hvilket tillader NSN at håndtere problemer, før de bliver kritiske.

“Dezide ser det som en blåstempling af vores software, at NSN har valgt at inkludere den blandt sine produkter. Vi er meget tilfredse med aftalen og ser frem til at arbejde sammen med NSN på konkrete projekter i fremtiden”, siger Esben Rasmussen, direktør for forretningsudvikling i Dezide.

Dezide Advisor passer godt ind i Active Software Support løsningen og vil blive integreret, så det fungerer tilsvarende som andre moduler. Advisor vil blive markedsført under NSN’s navn som en integreret del af ASWS.

 

Om Dezide

Dezide er den førende leverandør af vidensbase løsninger til fejlsøgning, problemløsning og kundeservice optimering, baseret på kunstig intelligens. Dezide har kunder verden over, både i tele- og IT-branchen samt maskinindustrien. Dezide’s kunder anvender produkterne til at optimere deres kundeservice ved at guide service medarbejdere på intuitiv og intelligent vis.

www.dezide.com

 

Om Nokia Siemens Networks

Nokia Siemens Networks er en førende global leverandør af ydelser til telebranchen. Med fokus på innovation og bæredygtighed, leverer virksomheden et komplet udvalg af teknologi til mobile, fastnet og konvergerede net, samt professionelle services som inkluderer konsulentydelser og system integration, udrulning, vedligeholdelse samt managed services som f.x. outsourcing af infrastruktur. Det er en af de største leverandører af hardware, software og professionelle ydelser til telebranchen i verden med kontorer i 150 lande og hovedkvarter i Espoo, Finland.

www.nokiasiemensnetworks.com