Business Class

Nordjysk startup revolutionerer tidsregistrering og projektstyring for virksomheder

Kala er navnet på den nye revolutionerende app inden for tidsregistrering og projektstyring for virksomheder. Stiftet i 2015 af Martin Mindorf har app’en Kala sidenhen ændret måden hvorpå timesedler skrives og projekter styres, i større virksomheder. Dette skyldes at al information nu er i stand til at blive gemt og synkroniseret til resten af virksomheden via en nem og simpel app. Martin Mindorf er bl.a. kendt for virksomheden Mindorf ApS, og har modtaget flere priser for sit arbejde.

Konceptet

Kala er den nyeste danske app, til for at hjælpe din virksomhed med bl.a. tidsregistrering og projektstyring. Det er Kala’s opgave at gøre det mere simpelt for virksomheden at danne sig overblik over, hvordan de normerede timer til en given opgave eller et givent projekt bliver udnyttet. Kala giver medarbejdere mulighed for at registrere den tid der bruges på én specifik opgave eller en flerdelt opgave, ved hjælp af en start og stop knap, hvorefter det er muligt at synkronisere den indsamlede information med resten af virksomheden, hvilket forsimpler måden at tidsregistrere arbejde på. Derudover er Kala også i stand til at uddelegere arbejde, hvis man for eksempel er flere om et større projekt. Kala forhindrer derfor risikoen for at dobbeltplanlægning finder sted, idet Kala nøje strukturerer og fordeler arbejdet lige, så alle de nødvendige arbejdsfronter er dækket ind. App’en Kala er derudover også i stand til at hjælpe virksomheden med kørselsregnskab, idet den også har en funktion tilegnet netop arbejdsrelateret kørsel. På samme måde som dens tidsregistreringsfunktion, kan du via Kala også trykke start og stop når dit arbejde kræver kørsel til et bestemt sted. Her har Kala mulighed for at spore sig ind på din præcise position via den indbyggede GPS i din iPhone eller iPad, og derefter indsamle information omkring din kørsel. Dette sørger bl.a. også for, at hver enkelt medarbejder sikrer sig den rigtige mængde kørselsfradrag, idet Kala indsamler den eksakte information fra hver evig eneste arbejdsrelaterede køretur.

Økonomisk og miljøvenligt

Som følge af app’en Kalas kunnen og brug, så er det muligt at minimere det sædvanlige papirarbejde markant. Dette skyldes at al relevant information synkroniseres direkte fra app’en til virksomhedens økonomistyringssystem, så snart timerne er godkendt. Dette gør det nemmere at lave timesedler til de ansatte, samt sende fakturaer til kunder, idet al relevant information allerede er indsamlet til ét sted digitalt. Idet Kala bl.a. sparer en masse papirarbejde, så er app’en med til at gøre virksomheden mere miljøvenlig, da man i det lange løb er i stand til at spare større mængder papir, hvilket i dag er et stort punkt på dagsorden hos mange virksomheder og institutioner. Ligeledes vil dette også betyde at det vil være muligt for virksomheden at spare penge, da papir ikke længere vil være en lige så stor udgift som tidligere. Foruden dette, så gør app’en det også muligt for virksomheden at spare penge på anden vis, grundet at man som virksomhed aldrig længere vil kunne normere for mange timer til et projekt, da man med Kala nu er i stand til at danne sig det fulde overblik over de ansattes arbejdsindsats, uden risiko for at miste penge på det.