Nu åbner fødevaremarkedet MENY i Danmark

253git7q2wvm5ztb

Lørdag den 2. maj åbner Dagrofa MENY i Danmark. Dermed giver dagligvarekoncernen forbrugerne noget helt nyt. Et fødevaremarked hvor ambitionen er at bringe den gamle torvehandel, de friske varer og fagligkyndig betjening tilbage til danskernes hverdag.

 

De daglige indkøb skal være lettere og mere inspirerende. Nogenlunde som det var at gå på torvet for at handle i gamle dage. Det er ambitionen bag Dagrofas nye fødevaremarked MENY, der lørdag den 2. maj åbner dørene til de første af sine 119 butikker.

”MENY byder på noget helt nyt i Danmark, nemlig et fødevaremarked hvor faglighed og masser af ferskvarer og frisk frugt og grønt sætter nye standarder for dansk dagligvarehandel. I dag efterspørger danskerne nytænkning, inspiration og nye måder at tænke indkøb og måltider på, og med MENY går vi forrest i markedet med et butikskoncept, hvor kærlighed til mad gennemsyrer butikkerne fra a til z”, fortæller Jørgen Nielsen, kædedirektør i MENY.

MENYs butikker genintroducerer de klassiske dyder fra dagligvarehandel i form af faguddannede medarbejdere, der kender deres varer og kan inspirere kunderne med friske, gode råvarer, frisk fisk, vin, m.m. Samtidig har kæden et stort sortiment af dagligvarer til stærke markedspriser.

 

Tilbage til torvet

Et fødevaremarked er en nyhed i Danmark i 2015, men reelt vender MENY tilbage til dagligvarehandlens rødder. Visionen for MENY bygger på samme glæde ved friske varer og prima produktkendskab, som fandtes i torvehandlen i gamle dage. Torvet hvor kvaliteten er i orden, hvor man køber ind til gode markedspriser og hvor traditioner og fagligheden lever.

”Vi mener det, når vi kalder MENY et fødevaremarked. Det fortæller om vores ambitioner, og hvad kunderne kan forvente. Vi er til for alle, der holder af mad og som ønsker inspiration og et stort udvalg af de varer, der skal til for at spise godt og varieret. MENY vil være først med det nye og iscenesætte nye måder at tænke måltider, smagsprøver og oplevelser. Hertil kommer et bredt udvalg af 1.000 dagligvarer, som vi altid sælger til stærke markedspriser”, forklarer Jørgen Nielsen.

For at ruste de 5.500 medarbejdere i MENY kæden til deres møde med kunderne har Dagrofa gennemført et af branchens mest omfattende efteruddannelsesprojekter. Op til åbningen har MENYs madarbejdere været på skolebænken i 31.428 timer. Det svarer til 3,6 års uddannelse.

 

Hverdagsindkøb og weekend-kræs

Dagrofas markedsundersøgelser viser, at mere end hver tredje børnefamilie ønsker, at det bliver lettere at handle i hverdagen. Alle dem vil MENY give en hjælpende hånd med inspiration til sund og let tillavet hverdagsmad som et alternativ til fastfood. Det sker blandt andet i samarbejde med Karolines Køkken om opskrifter til nem hverdagsmad på 20 minutter.

Foruden dagligvarerne sætter MENY ekstra ind på ferskvarer, som er kædens speciale i markedet. Hver onsdag har MENYs butikker byens største fiskemarked med frisk fisk, torsdag gælder det butikkernes store osteudvalg med betjent ostedisk, mens de faglærte slagtere og vinkypere fra fredag til søndag gør ekstra ud delikatesser, kød og vin.

MENY kæden åbner i løbet af maj alle sine 119 butikker i Danmark. Lørdag den 2. maj gælder det 40 butikker i hovedstadsregionen, mens resten af kædens butikker åbner efterfølgende.

 

Fakta:

MENY er Danmarks nye fødevaremarked og er ejet af Dagrofa sammen med landets selvstændige købmænd. MENY kæden introducerer et koncept med stærkt fokus på specialiteter, ferskvarer og god, faguddannet betjening. MENY har markedets største varesortiment – både til hverdag og fest – og byder på en kærkommen fornyelse i dagligvarehandlen herhjemme. Kæden har 119 butikker i Danmark, heraf 10 særlige MENY Gourmet-butikker, og beskæftiger godt 5.500 medarbejdere.