Business Class

Dezide udvider aftale med TDC


Den nordjyske IT-virksomhed Dezide udvider aftale med TDC om intelligent kundeservice-løsning til to afdelinger mere

Efter en succesfuld implementering af Dezides teknologi til optimering af kundeservice i privatkundeafdelingen har TDC nu valgt at udvide projektet til også at dække erhvervs- og wholesaleområderne.

Dezides Advisor er en vidensbaseløsning baseret på kunstig intelligens, der sørger for at guide brugerne frem til den rigtige hjælp på den mest effektive og brugervenlige måde. Dezide indgik forrige år aftale med TDC om at bruge systemet til at forbedre processerne og kvaliteten i kundeservice.

Målet er at forsyne kunderne med den bedst mulige hjælp uanset, om de ringer ind til TDC’s call center eller anvender selvbetjening på tdc.dk. Løsningen er en såkaldt multi-kanal løsning, der sikrer, at de samme budskaber og vejledninger kan leveres via forskellige kanaler, så som telefon-baseret support og selvbetjening. Løsningen vil hjælpe TDC’s kundeservicemedarbejdere med at levere hurtige og komplette svar på spørgsmål.

TDC har nu besluttet at udvide projektet, så systemet også skal anvendes indenfor erhverv og wholesale forretningsområderne. Disse to projekter vil blive gennemført i løbet af andet halvår 2012.

Kunstig intelligens
Dezides Advisor software er baseret på kunstig intelligens, som gør systemet selv-optimerende og selv-lærende. Det betyder, at det vil forsøge at lære af brugerens spørgsmål og svar og levere bedre rådgivning baseret på dette. Systemet indeholder intelligente guider, som stiller spørgsmål og foreslår løsninger i en optimal rækkefølge, indtil brugeren får løst sit problem. Disse guider kan opbygges, så de både kan anvendes i et call center samt af kunderne.

Ud over de intelligente guider indeholder systemet en række funktioner, der gør det effektivt i en travl call center hverdag, så som en god søgemaskine, automatisk sorterede FAQ artikler, nem integration med andre call center værktøjer, mange administrationsværktøjer, samt mulighed for at auto-besvare spørgsmål fra kundedatabaser og systemovervågningssystemer.