Business Class - Corona - Ny markedsføring

Ny virkelighed i coronaens kølvand: Der kræves en ny ydmyghed i markedsføring

Publiceret 23/11/2021

Coronaepidemien har tvunget virksomheder til at skifte strategi

Kunders onlineadfærd har ændret sig markant efter corona pandemien har ændret på vores samfund og markedsføring er blevet ændret. Hos virksomheden DST-CHEMICALS har man i den grad følt eftervirkningerne af dette, og man har gjort sig dette bevidst. Henrik Lebech, der er salgsdirektør i DST-Chemicals udtaler “Vi vidste, at det var tid til at tænke digitalt. Nu blev vi tvunget til det”  

Fordi de samme markedsføringskneb ikke længere fungerer efter hensigten, er man nødsaget til at tænke kreativt “-Det nytter ikke, at jeg er den bedrevidende salgsdirektør. Jeg har da også gået rundt og sagt, at vi skulle “tænke ud af boksen”. Men så har vi nok alligevel gjort det samme. Men så har jeg da sagt det. Det er nye tider, og det kræver, at sådan nogle som mig skal være mere ydmyge, og at vi skal tænke nyt,” som Henrik Lebech forklarer.  

Ekstern hjælp til online tilstedeværelse og markedsføring

DST-CHEMICALS har fået ekstern hjælp af et konsulentfirma, når det handler om at skrue op for den digitale markedsføring. På den længere bane skal de dog have ansat deres helt egne specialister, der kan hjælpe med at fastlægge en konkret strategi for deres online markedsføring.  

Undervejs i pandemien har møder med kunder i stigende grad foregået over digitale platforme, såsom teams eller andre lignende software. Dette har øget deres fokus på databehandlingen, som Henrik forklarer “-Det er typisk, når vi har set kundens produktion, at vi bliver rigtig dygtige. Det bliver en udfordring, når det foregår over teamsmøde. Det betyder, at vi er blevet meget dygtigere til databehandling. Vi er blevet meget mere struktureret og skarpere på vores beregninger, når vi fortæller om, hvorfor kunden skal gå med vores løsning. Vi er blevet langt bedre til at bruge data til at understøtte salget,”  

Digital markedsføring efter corona: Det kræver en anden ydmyghed | erhvervslivtrekanten.dk 

Ovenstående artikel/artikler er resumeret af Business-class.dk, hvor skribenterne ikke har udført selvstændig research på emnet. Du kan tilgå den oprindelige artikel, hvis det ønskes.