Business Class

Tech summit

Sådan skaber du en større kundekreds

Er du en nyopstartet virksomhed, eller ønsker du bare at skabe dig en større kundekreds, men ikke helt ved hvor du skal starte? Læs med her, og bliv klogere på hvordan du udvider din kundekreds.

Som virksomhed er der en hård kamp om kundernes opmærksomhed. I dagens Danmark er der nemlig et utal af mennesker, der driver en virksomhed, og mange af dem er meget nye. Der er efterhånden gået lidt en trend i det at blive iværksætter. Dette behøver dog ikke at være en negativ ting. Der dukker hele tiden nye og spændende ideer op rundt omkring i landet, fordi unge som gamle endelig har fundet modet hos andre til også at komme frem med deres idé i verden. En ting er dog at komme frem med den god idé, en anden at finde kunder til den, og disse kommer ikke af sig selv. Det du vil læse i det følgende, gælder ikke kun for dig, der lige har startet din virksomhed op, det gælder også dig, der har været virksomhedsejer i længere tid, og nu blot ønsker at udvide din kundekreds.

Tag kontakt

Det meste basale, du overhovedet kan gøre for at komme i kontakt med nye kunder, er selv at tage kontakt til dem. Der er ingen tvivl om, at der rundt omkring i Danmark findes flere steder og mennesker, der har potentiale til at blive din virksomheds kunder, end blot dem du allerede har tiltrukket. Mange af de kunder, som du har nu, er med sandsynlighed nogle, der er dukket op af sig selv, men det er langt fra alle kunder, der gør det. Du bliver nødt til at være den, der kontakter dem og fortæller dem, at de mangler noget, selvom de ikke vidste det. Hvis du formår at gøre det, har du scoret dig selv en ny kunde.

Det er altså dit job at gå ud og kontakte potentielle kunder og gøre dem til trofaste kunder i det efterfølgende forløb. Din virksomheds fulde potentiale vil først komme til udtryk, når du lærer at tage affære.

Ud på messer

Næst efter at tage direkte kontakt til kunderne, er det en god ide at vise din virksomhed frem. Det kan du blandt andet gøre på en af de messer, der findes rundt omkring i Danmark, og ikke mindst i udlandet, alt efter hvilken målgruppe du går efter. På disse messer kan du give folk en fornemmelse af, hvem I er som virksomhed, og hvad I kan hjælpe dem med. Find alt, du skal bruge for at vise virksomheden frem, på www.skiltex.dk. Dette er en blanding af at lade kunderne komme til dig og at opsøge dem selv. Du sætter nemlig virksomheden som fuldt tilgængelige for dem, men det er dem, der kommer hen og stiller spørgsmål til dit arbejde og det, som din virksomhed tilbyder.

Optimer din hjemmeside og dine sociale medier

Sidst men ikke mindst er det utrolig vigtigt, at du holder jeres virksomheds hjemmeside og sociale medier opdateret. Har du endnu ikke oprettet nogle af delene, kan du godt se at komme i gang. Et af de steder, hvor du virkelig kan skabe et netværk og indfange kunder, er på internettet. Det er særligt her, at alle de unge befinder sig, og det er jo trods alt dem, der er fremtiden.