The Bay Denmark er den nye internationale betegnelse for et af Danmarks mest besøgte kystferieområder: Jammerbugten. Det nye brand skal skabe øget international og national opmærksomhed på Jammerbugt Kommune, og der vil være fokus på både turisme, erhvervsliv, bosætning og fødevarer som et samlet hele.
Erhvervs- og Turistchef hos VÆKST Jammerbugt, René Zeeberg, udtaler:
“Jammerbugten er et attraktivt område for danske og udenlandske turister. Her er desuden en stor andel af eksportvirksomheder, som i deres samhandel med andre virksomheder kan drage nytte af de mange kvaliteter, naturen i Jammerbugten rummer. Dette vil vi være gerne sætte fokus på med vores nye brand, der i en hidtil uset sammenhæng profilerer Jammerbugt Kommune ud fra internationale kvaliteter både inden for erhverv og turisme. Jammerbugten ligger tæt på Aalborg Lufthavn og på færgeforbindelser til Norge og Sverige. Vi har alle muligheder, vi skal bare blive endnu bedre til at udnytte dem.”
Det nye brand er en naturlig udløber af og et godt eksempel på værdien af at Jammerbugt Kommunes tre turistkontorer og Erhvervscenter Jammerbugt 1. august sidste år fusionerede til den samlede organisation VÆKST Jammerbugt. Her er målet at skabe synergi mellem flere indsatsområder og skabe et stærkt fundament for vækst, som går på tværs af brancher.